Motorstorm: Pacifi Rift
První MotorStorm slavil na PlayStation 3 velký úspěch. Společně s dalšími hrami patří mezi ty, kterých se na PS3 prodalo nejvíce. Bezpochyby na tento úspěch mělo vliv to, že hra byla uvedena na trh ve stejný den jako launch samotné konzole, ale také nezpochybnitelné kvality hry. Proto bylo téměř jisté, že Sony přichystá pokračování, kterého jsme se dočkali po 2 letech od prvního dílu. Můžeme se tedy podívat, jak toto pokračování dopadlo. Vítejte v MotorStorm: Pacific Rift.
Hned co mě po spuštění zaujalo, bylo znovu, velmi pěkně zpracované intro a když hlas v něm končí s větou „Welcome to the MotorStorm“, je vám hned jasné (jako v prvním díle), že adrenalinové a tvrdé závody o každý centimetr trati jsou zpět. MotorStorm: PR je ale větší, hezčí a ještě lépe se hraje. Pojďme se ale na začátek podívat, jaký koncept si pro nás vývojáři z Evolution Studios připravili tentokrát. Hra se přestěhovala odkudsi z pouští na tropický ostrov někde v Pacifiku. Ostrov je velký a tratě jsou opravdu velmi rozmanité. Ve hře pro jednoho hráče na nás čekají 4 zóny, když v každé z nich je přichystáno na 24 závodů. Každý závod je bodován do 3. místa, tyto body vám poté zvyšují rank až na max. 8. Nestačí ale odjet všechny závody na 3. místo, potřebujete si totiž váš rank zvyšovat, abyste se mohli zúčastnit dalších závodů. Některé závody tedy budete muset odjet vícekrát, pokud nejste profik a neodjedete každý závod na zlato. Každá ze zón se zaměřuje na určitý typ tratí jako jednoduché tratě v pralese mezi stromy nebo tratě až na samotném vrcholu ostrova, kde jezdíte dokonce i mezi mraky. Dále tu nalezneme tratě kolem sopek a kolem pobřeží. Tratě jsou ve druhém díle opravdu výborné a hlavně rozmanité, v každé trati je několik zkratek a mnoho způsobů jak ji projet. Nechybí ani obří skoky. Na jedné z nich dokonce skáčete skrz vodopád, což je opravdu krásná podívaná. Při jízdě na jedné ze sopečných tratí se vám může bez problémů přehřát motor a tak explodovat, proto jsou na těchto typech tratí přichystány jakési sprchy, pod kterými si váš motor můžete zchladit. Druhou možností jak si motor ochladit je projet vodou na pobřeží nebo přes nějakou kaluž. Ty samozřejmě nejsou v sopečných lokacích a využívají se hlavně, když použijete „Boost“ tzv. na doraz. Projetím vodou se vám rychleji sníží ukazatel a můžete ho znovu použít a dohnat tak soupeře.
Závody v hlavní kampani obsahují také 2 nové módy. Eliminator – v tomto módu každých 15s odpadne aktuálně poslední závodník. Tento mód je hodně zábavný a bavil mě daleko více, než obyčejný závod. Druhý nový mód je Speed – tento mód je obyčejný průjezd checkpointy, je tu ale časový limit, podle kterého se určuje vaše pořadí mezi 1.-3. místem nebo nedojetím. Když totiž nesplníte ani spodní časový limit, musíte jízdu opakovat.
V žádném závodu vám ale protivníci nedají nic zadarmo, jsou agresivní jak jen to jde. Nebojí se ani sebeobětování, jen aby vás vytlačili z trati, což trochu nedává rozum a tak se mně AI nezdá úplně optimální. Také se mi nelíbí systém bouraček, který je snad největším mínusem ve hře. Zůstal téměř nezměněn od prvního dílu. Auto se např. rozmlatí úplně na *** , ale ve skutečnosti by přišlo jen o blatník nebo kolo. Také často narazíte na neviditelné zdi u klád nebo keřů. Model poškození je jinak sám o sobě dobrý, ale hodně nereálný a někdy, když se vám auto rozsype před poslední zatáčkou, také dost na nervy.
Co se týče výběru automobilů, je tu pár novinek. Tou hlavní je určitě obrovský Monster Truck, kterým přejedete úplně vše a nejlehčím soustem je pro tento gigant určitě motorka, která nechybí ani ve druhém díle. Dále se budete moci znovu projet v buginách, rally autech, ATV, kamionech a dalšími typy aut. Postupem hry dostáváte za vaše výsledky nové automobily a barvy. Dále i nové charaktery jezdce, které si můžete měnit podle libosti. K dispozici je i ženská varianta s pěknou uplou kombinézou :).Kromě hlavní kampaně hra nabízí hru na čas – Time Attack, kdy se snažíte danou trať projet co nejrychleji. Dále Free-Play, kde si vyberete trať, typ závodu, počet kol a jedete. Další novinkou, kterou hra disponuje a jejiž absence byla v prvním díle velmi kritizována, je Split-Screen až pro 4 hráče. Pokud tedy máte po ruce 4 gamepady a 3 kamarády, můžete si proti sobě zajezdit na jedné konzoli.
Nedílnou součástí každé nové hry už větsinou bývá online mód. MotorStorm: PR má online vyřešený podobně jako v prvním díle. Můžete jezdit ranked závody o body a zvyšovat si tak vaši hodnost. Porovnávat si je pak můžete v žebříčkách s celým světem nebo jen s vašimi přáteli. Pokud si chcete zajezdit jen tak pro radost, můžete založit vlastní hru a pozvat do ní jen lidi, které chcete. Onlinu v MotorStorm: PR není co vytknout. Jednoduchý, přehledný, nelaguje – účel to plní, tak proč si stěžovat.
Tak to jsme si představili hru a teď můžeme přejít na nějaké ty vychytávky, co nový MotorStorm: PR má. Zaprvé je to hudba. Soundtrack sám o sobě je kvalitní a ke hře se ideálně hodí, ale není nad to si pustit muziku, která nám se líbí nejvíc. Stačí jen jít ze hry do XMB menu do sekce Music a spustit si co chceme. Soundtrack hry se pak ztlumí a vy slyšíte vaší hudbu, kdy zvuky automobilů a vše kolem stále hraje. Škoda, že tuto funkci nemá každá hra, opravdu velké plus pro MotorStorm: PR.Další vychytávkou je pořizování screenshotů přímo ze hry v tzv. Photo mode. Kdykoliv můžete hru pausnout a zvolit si tento mód. Poté s kamerou můžete různě točit, oddalovat a nakonec vyfotit. Screenshot se vám uloží do galerie ve hře, odkud si ho poté můžete přenést do XMB a odtud případně i do PC.
MotorStorm: Pacific Rift dovedl původní MotorStorm k dokonalosti. Přidal lepší grafiku, nové módy a vychytávky v podobě vlastní hudby nebo photo módu. Kdo tedy rád hrál původní MotorStorm, bude s Pacific Riftem naprosto spokojen a až překvapen. Je o mnoho lepší.